Tuesday, May 19, 2009

Formula One is for losers

Lama tak update ni. Aku baru balik cuti seminggu. Agak lama tak cuti, last dalam bulan 2 dulu. Byk menda aku settlekan masa cuti tu, etc..etc. So semalam aku dah start kerja cam biasa.
Ok, back to my post heading kat atas tu, ye aku memang mengutuk habis org yang kononnya fanatik dengan 'sukan' permotoran yang satu ni. 'Sukan'? Wtf. Don't call it sukanlah, shame on me as a sport enthusiast.
Bullshit btul lah Formula One ni, dgn tiap2 tahun tukar peraturan, sama perangai dgn FAM yg tiap2 tahun tukar format liga M. And news that Ferrari to pull out from that tournament next year because of a new rule on budget restriction was really a laughing stock, and I coundn't stop laughing by now. Pure joke. Kalau nak diibaratkan macam Maradona main bola sambil bogellah kan.
Dulu, ada sorang of my colleague, a former sport journalist tanya kat aku sama ada aku pernah tgk live Formula One kat Sepang. Heck, I don't give it a damn to watch it live, and it has been years since I care of Formula One. Lagi baik aku bayar 10 ringgit tgk liga M tiap2 minggu. Serius ni.
Dan dia cakap, menyesal kalau aku tak tgk live F1 kat bumi Malaysia ni, at least once. Heck no. Well, what was my biggest sporting event regret so far?
1. Tak pegi Commanwealth Games 98
2. Tak pegi Piala Dunia Hoki 2002
3. Tak pegi Thomas Cup/World Championship Badminton
4. Tak pegi Stadium Merdeka masa Johor juara Malaysia Cup 91
..and the list so on and on. But never watch F1 in Sepang, won't make it in my list of regrettable miss of sporting events in Malaysia.
Pegi mampuslah sama F1.
Suka hati akulah nak cakap F1 enthusiasts are sore losers kan? Haha, ramai je cakap aku yang selalu turun stadium tgk liga tempatan ni losers? Well, minat masing-masing ye tak?

Ah sebelum aku nak tido ni, I wish Manchester the Scum a big congrats lah ye on the Premiership title. You almost missed it. Damn those draws at Anfield. See you next season.

2 comments:

lavidalabelle said...

oh tak minat bersukan dan apa-apa sukan. baik belle dengar lagu. lalala....

Shahrizan Salian said...

Belle
Bersukan bagus untuk kesihatan. Walaupun badan dah tahap2 seperti daging korban dan akikah.