Saturday, May 2, 2009

Bila pencuci tandas bercuti

Ok. Susah untuk aku nak terangkan keadaan bila pencuci tandas bercuti sempena 1 Mei. Aku kena kerja pada hari tu iaitu semalam dan menjelang jam 5, seperti biasa perut aku sakit. Aku masuk ke tandas (untuk orang OKU sebenarnya) berhampiran dengan Ruang Reception BH/HM.

Ok.Bila pencuci tandas bercuti keadaan tandas sungguh azab. Lantai hitam daki, tisu berselerak dan puntung rokok di sana sini.

Ok. Semalam selain menjalankan tugas biasa, aku turut mengambil alih tugas pencuci tandas. Mana taknya, mangkuk tandas tu ada bekas-bekas yang tak ingin dilihat. Macamana mau berak?

Akak-akak cleaner. Hari ni nanti kerja macam biasa ye. Isnin saya mau masuk tandas itu lagi. BTW, tisu dekat tandas OKU dah habis ye kak. Terima kasih. (tau pulak nak cakap terima kasih)

No comments: