Monday, June 8, 2009

Nama aku Daniel (wtf)

Aku selalu hantar dobi di satu kedai yang dijaga oleh pekerjanya, orang Indon. Servisnya bagus walaupun kadar yang dikenakan sedikit mahal. Dulu aku hantar dobi ke satu kedai yang diselia sepenuhnya oleh orang kita, tapi sejak mereka menghilangkan baju aku dengan enggan menggantinya malah servisnya pun sangat kurang memuaskan, aku dah stop hantar ke situ walaupun murah. Tapi, kalau kedai Indon tu tutup, terpaksa la jugak aku menghantar ke kedai yang satu ni. Adalah satu hari tu, aku hantar lah baju2 aku ke sana. Sampai sana, aku terus letak plastik baju tu atas alat penimbang. Datang pulak pekerja dia ni, seorang lelaki, mungkin 20an, mungkin 30an. Dan dia juling. Lepas dia mengambil berat baju aku, dia dengan confidentnya berkata
Brader: Boleh ambil esok petang ye, Daniel"
Aku: Ok, eh ye, apa tadi?
Brader: Ambil esok petang. Abang ni Daniel kan? Selalu hantar sini, saya dah tulis kat resit ni.
Aku: Eh bukan, jarang hantar sini. Saya SHAHRIZAN.
Brader: Oh, Shahrizan. Muka sama macam Daniel. Ambik esok ye bang.
Aku: (Dalam hati) Wtf? Sapa Daniel, aku hensem kan, tak layak pakai nama itu. Itu nama jambu.

Kesimpulannya, aku tak hantar situ dah. Dan aku maafkan brader tu sebab dia juling. Daniel tu tak hensem, aku hensem.Sekian.

No comments: